Moje poznámky s Miguelovej prednášky o vývoji cross-platform mobilných aplikácií pomocou Xamarin z konferencie Build 2016.
Cross-Platform Mobile with Xamarin
  - free
- 100 % pokrytie iOS/Android API
- Vzdelavacie materiály:
    
  
- Sharing code
    
      - Shared projects
        
          - veľmi flexibilný prístup
- môžeme použiť parciálne triedy
- jednoduchý
- plný prístup ku API
 
- Portable class libraries
        
          - použijeme ak vytvárame kód pre iných vývojárov
- ľahká znovupoužiteľnosť tretími stranami
- Limitovaný prístup ku API
 
- Existing component and nugets
 
- Xamarin plugins
    
      - simple little features
- Speach, Camera, …
 
- Xamarin Forms
    
      - UI abstrakcia
- vytváranie jednoduchých formualrov
- nehodí sa na všetko, ak potrebujeme pixel perfekt dizajn, tak použijeme natívnu UI vrstvu
 
- 2D Graphics knižnica
    
      - založená na Skia
        
          - 2D graphics engine
- cross platform (Android, iOS, Mac) a plánuje sa UWP, a tvOS
- priamo z googlu
- nuget
 
- bude podporovať taktiež .NET core
- aktívny vývoj
- akcelerované GPU
 
- 3D Graphics knižnica
    
      - založená na Urho
        
          - 2D graphics engine
- cross platform (Android, iOS, Mac) a plánuje sa UWP, a tvOS
- nuget
 
- aktívny vývoj
- akcelerované GPU
- vytvorili krásne C# API
 
- Xamarin Inspector
    
      - podpora pre IDE, na monitorovanie života aplikácie
- cross platform: podporuje WPF, Mac, Android, iOS
- inspector, tool na prezeranie a prácu s bežiacou aplikáciou
- spúšťanie C# kódu nad bežiacou aplikáciou
- založené na Roslyn C#
 
- Xamarin Workbooks
    
      - Interactive C# (REPL)
- pridávanie komentárov, a viac meneje napísal včelej konzole článok, návod
- výsledok je markdown súbor, s konfiguračnou hlavičkou
- je v tom celá dokumentácia pre Xamarin
 
- 
    SkiaSharp 
- Urho
    
      - demo s mesiacom, zemeguľou (pomocou Xamarin workbooks)
        
          - skybox
- stiahol textúry piarmo z internetu a aplikoval na guľu
- SamplyGame
            
              - pomocou Xamarin workbooks tweakoval hru
- SetSynchronizationContextHandler(Application.invokeOnMain)
 
 
 
Odkazy na demá / zdrojové kódy
MyDriving
Sample Urho 3D hra, a ine priklady
Xamarin workbook samples
                 
                
                
                
Komentáre