• April 2, 2016
    Build 2016 - Xamarin (SK)

    Moje poznámky s Miguelovej prednášky o vývoji cross-platform mobilných aplikácií pomocou Xamarin z konferencie Build 2016.

    Cross-Platform Mobile with Xamarin

    • free
    • 100 % pokrytie iOS/Android API
    • Vzdelavacie materiály:
    • Sharing code
      • Shared projects
        • veľmi flexibilný prístup
        • môžeme použiť parciálne triedy
        • jednoduchý
        • plný prístup ku API
      • Portable class libraries
        • použijeme ak vytvárame kód pre iných vývojárov
        • ľahká znovupoužiteľnosť tretími stranami
        • Limitovaný prístup ku API
      • Existing component and nugets
    • Xamarin plugins
      • simple little features
      • Speach, Camera, …
    • Xamarin Forms
      • UI abstrakcia
      • vytváranie jednoduchých formualrov
      • nehodí sa na všetko, ak potrebujeme pixel perfekt dizajn, tak použijeme natívnu UI vrstvu
    • 2D Graphics knižnica
      • založená na Skia
        • 2D graphics engine
        • cross platform (Android, iOS, Mac) a plánuje sa UWP, a tvOS
        • priamo z googlu
        • nuget
      • bude podporovať taktiež .NET core
      • aktívny vývoj
      • akcelerované GPU
    • 3D Graphics knižnica
      • založená na Urho
        • 2D graphics engine
        • cross platform (Android, iOS, Mac) a plánuje sa UWP, a tvOS
        • nuget
      • aktívny vývoj
      • akcelerované GPU
      • vytvorili krásne C# API
    • Xamarin Inspector
      • podpora pre IDE, na monitorovanie života aplikácie
      • cross platform: podporuje WPF, Mac, Android, iOS
      • inspector, tool na prezeranie a prácu s bežiacou aplikáciou
      • spúšťanie C# kódu nad bežiacou aplikáciou
      • založené na Roslyn C#
    • Xamarin Workbooks
      • Interactive C# (REPL)
      • pridávanie komentárov, a viac meneje napísal včelej konzole článok, návod
      • výsledok je markdown súbor, s konfiguračnou hlavičkou
      • je v tom celá dokumentácia pre Xamarin
    • SkiaSharp

    • Urho
      • demo s mesiacom, zemeguľou (pomocou Xamarin workbooks)
        • skybox
        • stiahol textúry piarmo z internetu a aplikoval na guľu
        • SamplyGame
          • pomocou Xamarin workbooks tweakoval hru
          • SetSynchronizationContextHandler(Application.invokeOnMain)

    Odkazy na demá / zdrojové kódy

    MyDriving

    Sample Urho 3D hra, a ine priklady

    Xamarin workbook samples

    Páčil sa ti príspevok ?

    Ak sa ti príspevok páčil môžeš ho zdielať na Twitteri alebo ma sleduj.

    Komentáre